Jooga yrityksille


Mitä?

Räätälöidyt joogatunnit työpaikalla tai online. Yrityksille helppo ja kätevä tapa tukea työntekijöidensä hyvinvointia. 

Varsinkin istuma- ja toimistotyöntekijöille suunnattu jooga, joka sopii aina myös vasta-alkajille, mutta tarjoaa jokaiselle tilaisuuden haastaa ja huoltaa niin kehoaan kuin mieltään uudella tavalla. Tuntien henki on yksilöllisyyttä kunnioittava ja harjoitusten sisältö suunnitellaan aina kunkin ryhmän tarpeisiin sopivaksi. Alla olevat tunnit ovat esimerkkejä. Ne sopivat myös työfysioterapian tueksi ja voidaan pitää suomeksi tai englanniksi.

Ota yhteyttä ja kysy lisää työpaikkajoogasta...

Aamujooga (ennen työpäivää)

Hathajoogaan perustuva aamujooga ja on maltillisella tavoin dynaamisesti virittynyttä. Valmistelet kehoa alkavaan päivään, etsit hengityksen ja liikkeen välistä yhteyttä. Virkistät selkärankaa ja kehoa, kirkastat mieltä. Asennot ja liikesarjat ovat konstailemattomia, mutta vaikuttavia. Lopussa rentoudut hetken, kuulostelet  ja annat myös mielen asettua tuokioksi levolliseen asentoon. Tunti sisältää yksinkertaisia keskittymiskykyä kohentavia harjoituksia. Tunnin pituus 45 - 60 minuuttia. 

Iltapäiväjooga (työpäivän jälkeen)

Perustuu myös hathajoogaan ja on melko rauhallisesti virittynyt joogatunti. Etsit hengityksen ja liikkeen välistä yhteyttä kehoasi kuunnellen. Asennot ja liikesarjat ovat yksinkertaisia, mutta vaikuttavia. Vetristät koko kehoa työpäivän päätteeksi. Harjoitus sisältää ohjattua ja itsenäistä rentoutumista. Harjoitus vaikuttaa hermostoa rauhoittavasti, auttaa irrottautumaan työasioista, kiireen tunteesta ja kohentaa yöunen laatua. Tunnin pituus 60 - 90 minuuttia. 

Virkistys- tai hiljentymisjooga

Vaikuttava yksittäinen irtiotto puuduttavista palavereista ja powerpoint-sulkeisista. Tunti jonka avulla myös tutustut kätevästi Akin Asanan tarjoamiin joogaharjoituksiin. Pituus 60 - 120 minuuttia.

Online-jooga (nettijooga) ja videot

Live-stream tunnit tai videot yrityksille sopimuksen mukaan. Hengähdä hetki etätöiden ohessa. Osallistu helposti ja kätevästi. Tarvitset vain nettiyhteyden ja tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Pituus 45 - 90 minuuttia. Samat harjoitukset kuin perinteisessä joogassa ja tarvittaessa videoversioina. Aina harjoituksen ei tarvitse olla pitkä: Tarjolla myös 15-minuutin videoharjoituksia (taukojooga).


Miksi?

Jooga on ikivanha holistinen menetelmä, jossa on lukuisia suuntauksia ja joka mukautuu moniin tarpeisiin. Erityisesti säännöllisen joogan hyödyt ovat moninaiset. Se lisää kehon liikkuvuutta ja hallintaa, sekä notkeutta ja tasapainoa. Se vahvistaa syviä lihasryhmiä ja lievittää monia kroonisia kipuja, sekä helpottaa ja rauhoittaa erilaisia psykofyysisiä jännitystiloja. 

Kehomme on saumattomassa yhteydessä mieleen. Fyysisesti maltillisen joogan avulla on erinomainen tilaisuus lievittää tehokkaasti stressiä ja ennaltaehkäistä loppuunpalaminen. Itsetuntemus ja kyky tunnistaa omia voimavaroja vahvistuvat, jolloin on helpompi ehkäistä erilaisia kiputiloja ja sairauspoissaoloja. Jooga auttaa kohentamaan keskittymiskykyä ja hallitsemaan ajatuksia sekä tunteita. Tunneilta löydät niin ikään työkaluja itsenäiseen rentoutumiseen, luonnolliseen hengitykseen ja parempaan yöuneen. Tunneilla myös kuulet joogan myönteisistä vaikutuksista mm. selkärangan hyvinvointiin, autonomiseen hermostoon, keskittymiskykyyn ja mielialaan.

Joogassa oma kokemus on tärkein. Kokemuksen kuulostelu ja luonnollinen hengitys ovat tie antoisaan harjoitukseen. Ei ole yhdentekevää minkälaista jooga on. Harjoituksessa on tilaisuus irrottautua suoritusvaihteesta, olla juuri sellainen kuin tässä hetkessä on, mikä on antoisan harjoituksen lähtökohta. Tasapainoisen fyysisen harjoituksen jälkeen keho ja mieli asettuvat lepoon, raviten itseään hiljaisuuden syvästä lähteestä. Palaudut, voimistut. Akin Asanan jooga perustuu enimmäkseen SJL®-joogaan, joka on nykyaikaan sovellettu, mutta vanha meditatiivinen hathajoogan muoto, johon liittyy pitkä osaamisen perinne.

Läsnäolon "taitoa" voi opetella joogan avulla, jonka juuret ulottuvat tuhansien vuosien taakse. Huomio- ja keskittymiskyvyn koheneminen ovat henkisiä itsepuolustustaitoja hektisessä ja aistiärsykkeitä tulvivassa nykyajassamme. Nämä taidot palkitsevat monin tavoin: Turha multitasking (hosuminen) vähenee, kyky keskittyä olennaiseen kohenee. Pienikin, mutta säännöllinen harjoitus on avain suureen muutokseen.

Kaikki tieto tai tietäminen ei ole sanallista, vaan kehomme ja mielemme viestii jatkuvasti myös muilla keinoin. Tämän viestinnän tarkkailu, sekä ymmärtäminen, on väylä terveempään arkeen, avarampaan tietoisuuteen ja tuloksellisempaan toimintaan.


Missä?

Lähiopetustunnit pidetään yrityksen tiloissa tai yhteisesti sovitussa paikassa (joogasalissa).

Referenssejä

  • Oracle Finland Oy
  • Terveystalo Oyj
  • Asuntosäätiö-konserni


Sanottua

"Porukka on ollut erittäin tyytyväinen."

- A. Carlberg, Senior HR Manager

"Toivon, että tästä tulee vaikkapa kerran kuussa tapahtuva tapahtuma. Kiiiitos :)"

"Yes, nastaa"