Jooga yrityksille


Mitä?

Räätälöidyt joogatunnit työpaikalla. Yrityksille helppo ja kätevä tapa tukea työntekijöidensä hyvinvointia. 

Varsinkin istuma- ja toimistotyöntekijöille suunnattu jooga, joka sopii aina myös vasta-alkajille, mutta tarjoaa jokaiselle tilaisuuden haastaa ja huoltaa niin kehoaan kuin mieltään uudella tavalla. Tuntien henki on yksilöllisyyttä kunnioittava ja sisältö suunnitellaan kunkin ryhmän tarpeisiin sopivaksi. Tunnit sopivat myös työfysioterapian tueksi ja ne voidaan pitää suomeksi tai englanniksi.

Ota yhteyttä ja kysy lisää työpaikkajoogasta...

Aamujooga 

Hathajoogaan perustuva aamujooga ja on maltillisella tavoin dynaamisesti virittynyttä. Valmistelet kehoa alkavaan päivään, etsit hengityksen ja liikkeen välistä yhteyttä. Virkistät kehoa, kirkastat mieltä. Asennot ja liikesarjat ovat konstailemattomia, mutta vaikuttavia. Lopussa rentoudut; kuulostelet virkistynyttä kehoa ja annat myös mielen asettua hetkeksi levolliseen asentoon. Tunti sisältää huomio- ja keskittymiskykyä kohentavia harjoituksia. Tunnin pituus 45 - 60 minuuttia. 

Iltapäiväjooga

Perustuu myös hathajoogaan ja on melko rauhallisesti virittynyt joogatunti. Etsit hengityksen ja liikkeen välistä yhteyttä kehoasi kuunnellen. Asennot ja liikesarjat ovat konstailemattomia, mutta vaikuttavia. Vetristät koko kehoa työpäivän päätteeksi.  Harjoitus päättyy kehoa ja mieltä rauhoittavaan ohjattuun rentoutumiseen. Mielen tasolla harjoitus vaikuttaa hiljentävästi, auttaa irrottautumaan työasioista, sekä kiireen tunteesta ja auttaa myös kohentamaan yöunen laatua. Tunnin pituus 60 - 90 minuuttia.

Virkistys- tai hiljentymisjooga

Vaikuttava yksittäinen irtiotto puuduttavista palavereista ja powerpoint-sulkeisista. Tunti jonka avulla myös tutustut kätevästi Akin Asanan tarjoamiin joogaharjoituksiin. Pituus 60 - 120 minuuttia.

Online-jooga (nettijooga)

Live-stream tunnit tai videot yrityksille sopimuksen mukaan. Hengähdä hetki etätöiden ohessa ja anna paineiden hellittää näinä haastavina aikoina. Osallistu helposti ja kätevästi vaikka kotoa tai mökiltä. Tarvitset vain nettiyhteyden ja tietokoneen, tabletin tai älypuhelimen. Pituus 45 - 90 minuuttia.


Miksi?

Jooga on ikivanha holistinen menetelmä, joka mukautuu moniin tarpeisiin. Erityisesti säännöllisen joogan hyödyt ovat moninaiset. Se lisää kehon liikkuvuutta, notkeutta ja tasapainoa. Se vahvistaa syviä lihaksia ja lievittää monia kroonisia kipuja, sekä helpottaa ja rauhoittaa erilaisia jännitystiloja.

Kehomme on saumattomassa yhteydessä mieleen. Joogan avulla on erinomainen mahdollisuus lievittää ja ennaltaehkäistä stressiä, mutta myös kohentaa stressinsietokykyä. Lisääntyvän kehotietoisuuden myötä itsetuntemus ja kyky tunnistaa omia voimavaroja vahvistuvat. On helpompi ehkäistä erilaisia kiputiloja ja sairauspoissaoloja. Jooga auttaa kohentamaan keskittymiskykyä ja hallitsemaan ajatuksia sekä tunteita. Tunneilta löydät niin ikään työkaluja itsenäiseen rentoutumiseen, luonnolliseen hengitykseen, mielen rauhoittamiseen ja parempaan yöuneen. Tunneilla myös kuulet joogan myönteisistä vaikutuksista mm. selkärangan hyvinvointiin, autonomiseen hermostoon, keskittymiskykyyn ja mielen hallintaan.

Joogassa oma kokemus/kokeminen on tärkein. Kokemuksen kuulostelu ja luonnollinen hengitys ovat tie antoisaan harjoitukseen niin kehon kuin mielen tasolla. Ei ole yhdentekevää minkälaista jooga on. Harjoituksessa on tilaisuus päästää irti suoritusvaihteesta, olla juuri sellainen kuin tässä hetkessä on. Se on palkitsevan harjoituksen lähtökohta. Tasapainoisen fyysisen harjoituksen jälkeen keho ja mieli asettuvat lepoon, raviten itseään hiljaisuuden syvästä lähteestä. Akin Asanan jooga perustuu pitkälti SJL®-joogaan, joka on meditatiivinen hathajoogan muoto.

Läsnäolon taitoa voi opetella joogan avulla, jonka juuret ulottuvat tuhansien vuosien taakse. Huomio- ja keskittymiskyvyn hallinta ovat puolestaan henkisiä itsepuolustustaitoja hektisessä ja aistiärsykkeitä tulvivassa nykyajassamme. Nämä taidot palkitsevat monin tavoin ja vaikuttavat myönteisesti. Turha multitasking (hosuminen) ja ajan haaskaus vähenee, kyky keskittyä olennaiseen kohenee.

Kaikki tieto tai tietäminen ei ole sanallista, vaan kehomme ja mielemme viestii jatkuvasti myös muilla keinoin. Tämän viestinnän tarkkailu, sekä ymmärtäminen, ovat väyliä avarampaan tietoisuuteen. Se on myös työyhteisössä menestyksellisen toiminnan avain.


Missä?

Lähiopetustunnit pidetään yrityksen tiloissa tai yhteisesti sovitussa paikassa (joogasalissa).


Referenssejä


  • Oracle Finland Oy
  • Terveystalo Oyj
  • Asuntosäätiö-konserni


Sanottua

"Porukka on ollut erittäin tyytyväinen."

- A. Carlberg, Senior HR Manager