Jooga yrityksille


Mitä

Räätälöityä joogapalvelua työpaikalla. Yrityksille helppo ja kätevä tapa tukea työntekijöidensä hyvinvointia. 

Varsinkin istuma- ja toimistotyöntekijöille suunnattu jooga, joka sopii aina myös vasta-alkajille, mutta tarjoaa jokaiselle tilaisuuden haastaa ja hoitaa niin kehoaan kuin mieltään uudella tavalla. Tuntien henki on yksilöllisyyttä kunnioittava ja sisältö suunnitellaan kunkin ryhmän tarpeisiin sopivaksi. Tunnit sopivat myös työfysioterapian tueksi ja ne voidaan pitää suomeksi tai englanniksi.

Ota yhteyttä ja kysy lisää työpaikkajoogasta...

Aamujooga 

Hathajoogaan perustuva aamujooga ja on maltillisella tavoin dynaamisesti virittynyttä. Valmistelet kehoa alkavaan päivään, etsit hengityksen ja liikkeen välistä yhteyttä. Virkistät kehoa, kirkastat mieltä. Asennot ja liikesarjat ovat konstailemattomia, mutta vaikuttavia. Lopussa rentoudut; kuulostelet virkistynyttä kehoa ja annat myös mielen asettua hetkeksi levolliseen asentoon.  Harjoitus sisältää myös huomio- ja keskittymiskyvyn hallintaa kohentavia harjoituksia. Tunnin pituus 45 - 60 minuuttia.

Iltapäiväjooga

Perustuu myös hathajoogaan ja on melko rauhallisesti virittynyt joogatunti. Etsit hengityksen ja liikkeen välistä yhteyttä kehoasi kuunnellen. Asennot ja liikesarjat ovat konstailemattomia, mutta vaikuttavia. Vetristät koko kehoa työpäivän päätteeksi. Lopussa rentoudut; vastaanotat harjoituksen vaikutukset ja annat mielen asettua levolliseen asentoon. Mielen tasolla harjoitus vaikuttaa hiljentävästi, auttaa irrottautumaan työasioista, sekä kiireen tunteesta ja auttaa myös kohentamaan yöunen laatua. Tunnin pituus 60 - 90 minuuttia.

Virkistys- tai hiljentymisjooga

Vaikuttava yksittäinen irtiotto puuduttavista palavereista ja powerpoint-sulkeisista. Tunti jonka avulla myös tutustut kätevästi Akin Asanan tarjoamiin joogaharjoituksiin. Pituus 60 - 120 minuuttia.

Nettijooga

Videot tai live-stream tunnit yrityksille. Hengähdä hetki ja anna henkisten paineiden hellittää näinä haastavina aikoina. Osallistu helposti ja kätevästi toimistolta tai etätoimistolta. Pituus 45 - 90 minuuttia.


Miksi

Säännöllisen joogan hyödyt ovat moninaiset. Se lisää kehon liikkuvuutta, notkeutta ja tasapainoa. Se vahvistaa syviä lihaksia ja lievittää usein kroonisia kipuja esimerkiksi selän alueella, sekä helpottaa ja rauhoittaa erilaisia jännitystiloja.

Kehomme on saumattomassa yhteydessä mieleen. Joogan avulla on erinomainen mahdollisuus lievittää ja ennaltaehkäistä stressiä, mutta myös kohentaa stressinsietokykyä. Lisääntyvän kehotietoisuuden myötä itsetuntemus ja kyky tunnistaa omia voimavaroja vahvistuvat. On helpompi ehkäistä erilaisia kiputiloja ja sairauspoissaoloja. Jooga auttaa kohentamaan keskittymiskykyä ja hallitsemaan ajatuksia sekä tunteita. Tunneilta löydät niin ikään työkaluja itsenäiseen rentoutumiseen, mielen rauhoittamiseen ja parempaan yöuneen. Nyt korona-aikana näiden työkalujen merkitys korostuu entisestään.

Pysähtymisen ja läsnäolon taitoja voi opetella joogan avulla, jonka juuret ulottuvat tuhansien vuosien taakse. Nämä taidot ovat henkisiä itsepuolustustaitoja hektisessä nykyajassamme. Ne palkitsevat monin tavoin ja vaikuttavat myönteisesti niin työntekijän kuin työyhteisön toimintaan ja työn tulokseen. Turha multitasking (hosuminen) vähenee. Huomio- ja keskittymiskyvyn hallinta ovat kiireen keskellä erityisen arvokkaita taitoja.

Kaikki tieto tai tietäminen ei ole sanallista, vaan kehomme ja mielemme viestii jatkuvasti myös muilla keinoin. Tämän viestinnän tarkkailu, sekä ymmärtäminen, ovat väyliä avarampaan tietoisuuteen. Se on myös työyhteisössä menestyksellisen toiminnan avain.


Missä

Tunnit pidetään yrityksen tiloissa tai yhteisesti sovitussa paikassa (joogasalissa).


Referenssejä


  • Oracle Finland Oy
  • Terveystalo Oyj


Sanottua

"Porukka on ollut erittäin tyytyväinen."

- A. Carlberg, Senior HR Manager